PostNL casemanager ziekteverzuim

Direct contact opnemen

PostNL casemanager ziekteverzuim

december 2017-heden

IN 2017 heeft PostNL ervoor gekozen om binnen de afdeling HR werkzaamheden opnieuw in te delen (one HR). Zodoende is vanaf 1 april 2018 de afdeling HR Casemanagement ontstaan. 15 specialisten die zich dagelijks bezighouden met de Poortwachter dossiers vanaf de 6e week. In afwachting van deze nieuwe HR organisatie ben ik in december 2017 gestart om voor het Bezorggebied Almere, Haarlem en het Sorteercentrum Amsterdam als casemanager te functioneren. Inmiddels doe ik dit nu bijna 2 jaar, omdat ik in de tussentijd een collega die zelf ontslag heeft genomen heb vervangen voor het Bezorggebied Groningen en Zwolle en daarna heb ik waargenomen i.v.m. zwangerschap- en bevallingsverlof (PostNL Transport BV en PostNL Tijdgebonden Netwerk) en aansluitend heb ik een collega vervangen die langdurig ziek is (Bezorggebied Arnhem, Bezorggebied Den Haag en Voorbereiden Arnhem). Op dit moment vervang ik nog steeds de casemanager voor het Bezorggebied Arnhem en Voorbereiden Arnhem. Ik heb mij de afgelopen twee jaar ingezet om de dossiers Poortwachter proof te maken en houden en daardoor onnodige sancties te voorkomen. Daarnaast heb ik mij specifiek bij PostNL Transport BV ook als projectleider bezig gehouden met het omlaag brengen van het ziekteverzuim. Daarvoor heb ik onder meer het management (1e en 2e lijn) getraind in de Wet Poortwachter maar ook in het voeren van verzuimgesprekken. Binnen een tijdsbestek van 8 maanden is het verzuim daardoor met ongeveer 3% gedaald.

Ik zou Sjon Angenent ­ graag als kandidaat willen aanbevelen voor een positie bij uw organisatie. In zij functie als casemanager Verzuim is hij vanaf 2018 tot heden werkzaam bij PostNL als ZZP-er. Hij doet dit op een doortastende en voortvarende wijze en laat zien een zeer grote kennis van deze materie te hebben.

Sjon heeft uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden, is goed georganiseerd en kan zelfstandig werken. Dit laat hij dagelijks in zijn vakgebied zien als casemanager Verzuim waar hij heel veel contact heeft met zowel interne klanten als externe organisaties.

Door Sjon zijn kennis en ervaring heeft hij bij de start van de nieuwe afdeling Casemanagement in april 2018 de nodige ondersteuning verleend aan het opzetten daarvan. Tevens heeft hij zich bemoeid met het opleiden van zijn collega’s die het vak nog moesten leren. Hij pakt regelmatig de nodige gecompliceerde casussen op een prima wijze op en rond deze zelfstandig af. Waar nodig zal Sjon zich altijd heel flexibel opstellen.

Samengevat kan ik hem alleen maar van harte aanbevelen.

Jan van der Helm
Manager Salarisadministratie & Casemanagement

Share This